Udział klasy 3 A gimnazjum w grze planszowej w zakresie uzależnień behawioralnych

Edukacja przez rozrywkę i doświadczenie

W piątek, 28 kwietnia, klasa 3 A wzięła udział w warsztatach połączonych z grą w zakresie uzależnień behawioralnych Game-X-Reaktywacja – edukacyjną grą planszową, której celem jest zwiększenie oddziaływań profilaktycznych wśród młodzieży, rozwijających wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie uzależnień behawioralnych oraz kształtujących prawidłowe postawy i zachowania, zwłaszcza w kontekście pomocy rówieśniczej.

Na początku zasady gry wydawały się dosyć zawiłe, jednak po chwili już w trakcie gry było widać wielkie zaangażowanie uczestników. Uczniowie mogli zmierzyć się z takimi uzależnieniami behawioralnymi, takimi jak uzależnienie od komputera i Internetu, hazardu, uzależnienie od zakupów, pracy, sportu, solarium, uzależnienie od kompulsywnego jedzenia, a nawet od zdrowej żywności.

Gra pozwala pozwala spojrzeć w innowacyjny sposób na profilaktykę uzależnień i to nie tylko z perspektywy osoby dorosłej (nauczyciela, rodzica, terapeuty), ale także z punktu widzenia rówieśnika (kolegi czy koleżanki). Jej celem gry jest zwiększenie oddziaływań profilaktycznych wśród młodzieży, rozwijających wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie uzależnień behawioralnych oraz kształtujących prawidłowe postawy i zachowania, zwłaszcza w kontekście pomocy rówieśniczej.

Warsztaty zostały przeprowadzone przez edukatorki  Weronikę Kołodziej i Paulinę Zalewską z Diecezjalnej Fundacji Ochrony Życia w Opolu.