„Gonimy temperówkę!”, „Jeszcze tylko trzy pola i będziemy przed bałwanem”, czyli w co grają gimnazjaliści na lekcjach historii.

Jak przypomnieć sobie ważne wiadomości przed sprawdzianem, kiedy materiał był omawiany jeszcze przed feriami? Najlepiej poprzez grę 🙂

Trzecioklasiści podczas powtórzenia przed sprawdzianem z tematyki związanej z powstaniem styczniowym grali drużynowo w grę planszową. Celem gry było poprawne odpowiadanie na wylosowane pytania oraz jak najszybsze dotarcie do mety. Pola na planszy miały trzy kolory: różowy, niebieski i żółty. Jeśli wybrany pionek drużyny wypadał na danym kolorze, to wybierał pytanie z puli tego koloru. Pytania mogły się powtarzać, więc by nie sobie nawzajem nie podpowiadać, uczniowie zapisywali odpowiedzi na kartkach. Jeśli odpowiedź była poprawna, można było rzucać kostką.