Podsumowanie pracy nad projektami edukacyjnymi w gimnazjum

W zeszłym tygodniu, 9 czerwca, uczniowie gimnazjum zaprezentowali efekty prac z realizacji projektów edukacyjnych.

Podczas prezentacji mogliśmy zobaczyć projekty:

  • polonistyczno-historyczny pt. „Poeci i poetki powstania warszawskiego, realizowany przez uczniów kl. I C, który był swego rodzaju słuchowiskiem radiowym i przypominał nam poetów powstania warszawskiego,
  • chemiczny pt. „W poszukiwaniu cukru”, w którym uczniowie z kl. II B i III B udowadniali, że cukier jest nie tylko w łakociach, ale także produktach zbożowych, ubraniach czy nawet w reklamówce biodegradowalnej,
  • matematyczno-biologiczny pt. „Matematyka w biologii”, w którym uczniowie wskazywali przykłady twierdzeń matematycznych w przyrodzie, a co ciekawe, wykorzystywali przy tym fragmenty Ks. Rodzaju,
  • z języka angielskiego: „A Trip to London”, w którym uczniowie przenieśli nas do stolicy Wielkiej Brytanii i „oprowadzali” po najważniejszych zabytkach tego miasta oraz opowiadali ciekawostki o tamtejszym metrze. Był też projekt „Przewodnik anglojęzyczny po Opolu”, opowiadający o znanych miejscach naszego miasta w języku angielskim oraz „Quiz wiedzy o krajach anglojęzycznych”, w którym każdy mógł sprawdzić swoją wiedzę.
  • z fizyki: pt. „Wynalazki techniczne XIX/XX wieku”, prezentujący historię urządzeń, których teraz używamy na co dzień oraz „Polscy fizycy i astronomowie”, prezentujący sylwetki najbardziej znanych naukowców,
  • z wychowania fizycznego: pt. „Boisko moich marzeń”, w którym uczniowie pracowali na projektem idealnego miejsca do rozgrywek sportowych.

Tego dnia nasi uczniowie dostarczyli nam sporej dawki cennych informacji.

Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod kształcenia. Od 1 września 2009 roku w gimnazjach, według nowej podstawy programowej, każdy uczeń musi wziąć udział przynajmniej w jednym projekcie.